آشنایی اولیه با سیستم
نوشته شده توسط : ngsos

چه زمان باید سیستم رایانه را ارتقاء داد؟

وقتی ارتقاء دادن سیستم واجب می شود، کامپیوتر خودش به شما اطلاع می دهد.شناسایی برخی از علائم آنقدر ساده است که خودتان متوجه می شوید و برخی از علامتها نیاز به تجربه دارد.

ابتدا باید این موارد را بررسی کنید:

1- زمانی که سیستم عامل (ویندوز) به شما اطلاع می دهد:برای نصب سیستم عامل های (ویندوز)بروز و جدید باید از نظر سخت افزاری هم بروز باشید ، زیرا با آمدن سیستم عامل (ویندوز) برای راحتی کاربر، خیلی از بخش های گرافیکی به آن اضافه می شود که نیاز به پردازش سریع تر و گرافیک قدرتمند تر است.

2- زمانی که سیستم عامل(ویندوز) کند کار می کند یا هنگ می کند:  این اتفاق زمانی رخ می دهد که شما یک کلید را زده و منتظر می مانید و این انتظار بیش از حد طول می کشد و شما مجبور به راه اندازی مجدد سیستم می شوید .در این زمان پردازش در سیستم کند است و یا حافظه بیشتر و شاید گرافیک بالاتر لازم باشد و باید آن ها را تقویت کنید.

3- زمانی که هیچ فضایی برای نرم افزار جدید نیست : زمانی که مرتباََ با پیغام disk full (دیسک پر است) مواجه می شوید. در این زمان باید هارد دیسک جدیدی خریداری کرده و نصب کنید.

4-زمانی که بازی جدیدی را خریداری کرده اید و نیاز به گرافیک و سرعت پردازش بیشتری دارید:
هر روزه بازی های جدیدی به بازار می آیند که نیازمند گرافیک پرقدرت هستند و یا نیازمند پردازش بیشتری می باشند.

--------------------------

در کل زمانی باید سیستم را ارتقاء داد که دیگر قادر به درست کار کردن و یا بالا نیاوردن نرم افزار ها و بازی های شما باشد . در این زمان باید کمی پول خرج کنید تا سیستم را ارتقاء دهید .

اما قبل از اینکار باید به نکات زیر هم توجه کنید:

چه زمانی نباید سیستم را ارتقاء داد؟

 1- زمانی که سیستم شما دارای گارانتی است: ممکن است سیستم تازه خریداری شده شما دچار مشکل شود و یا یکی از قطعات آن بسوزد در این زمان به هیچ عنوان خودتان دست بکار نشوید و صبر کنید تا آن را به مرکز خرید سیستم ببرید تا آن را تعمییر کند.در حقیقت هر گونه تلاش برای تعمیر یا تعویض قطعه سوخته باعث از بین رفتن گارانتی سیستم شما می شود . حتی بعضی از شرکت های ارائه دهنده سیستم های خانگی با باز شدن درب پشت کیس آن سیستم را فاقد گارانتی خود می دانند و باید با هزینه خودتان تعمییر شود.

2- هیچگاه آخر هفته دست به ارتقاء سیستم نزنید:هیچ وقت قطعه جدید را در آخر هفته خریداری و نصب نکنید. ممکن است با سیستم شما سازگار نباشد یا به یک پیچ خاص برای نصب آن نیازمند باشید و معمولاََ فروشگاه های قطعات کامپیوتری جمعه ها تعطیل می باشند و شما مجبور می شوید تا شنبه با یک میز کار پر از قطعات کامپیوتری سر کنید . گاهی ممکن است قطعات گم شوند.

3- زمانی که هزینه کافی برای ارتقاء ندارید: در این مواقع شما باید اولویت بندی کنید که سیستم شما به چه چیزی بیشتر از همه نیاز مند است . (گرافیک ، رم ، هارد و ...)

4-زمانی که سیستم شما قدیمی است:سیستم هایی که حداقل مال 6 سال پیش هستند با اینکه قابلیت ارتقاء دارند اما ارزش هزینه کردن را ندارند و در حقیقت هزینه اضافی و زمان بیخودی صرف این سیستم ها نکنید.

--------------------------

قبل از اینکه بخواهید سیستمتان را ارتقاء دهید بهتر است این اعداد را چک کنید :هزینه قطعات مورد نیاز را جمع کرده سپس آنرا با هزینه یک سیستم نو مقایسه کنید . کامپیوتر جدید دارای یک سیستم عامل بروز بوده و گارانتی می شود که تمامی قطعات با هم سازگاری دارند .

 

 

 

 

 

-------------------------

 




:: برچسب‌ها: ارتقاءکامپیوتر , سیستم خانگی ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: